ניהול תיק השקעות קטן – "מיטב ד"ש מנג'ר" מול "פסגות PRO" מי מנצח?

לקבלת הצעת מחיר השאירו את פרטיכם.

פעם, ניהול תיק השקעות היה נחלתם של אנשים בעלי אמצעים בלבד, לא הייתה אפשרות לאנשים עם סכומי כסף קטנים להכנס להשקעות בשוק ההון. בעשור האחרון הלכו וירדו הסעיפים הנדרשים בבתי ההשקעות עבור ניהול ההשקעות, והיום מתאפשר גם למישהו שצבר סכומים קטנים של כסף להשקיע את הכסף שלו בתיק השקעות.

ההערכה היא שכ-100,000 תיקי השקעות מנוהלים בחברות הניהול השונות, וחלק גדול מהתיקים האלו כנראה בסכומים סבירים – נמוכים עד בינוניים.

מדובר בשוק עצום, כ-350 מיליארד שקל נמצאים אצל בתי ההשקעות ומנוהלים עבור משקיעים. שתיים מחברות ההשקעות הגדולות ביותר, מיטב ד"ש עם שירות "מיטב ד'ש מנג'ר" שלה שמיועד למשקיעים קטנים, וחברת ההשקעות פסגות עם שירות "פסגות פרו", הולכים ראש בראש מבחינת היקפי לקוחות ותיקים מנוהלים.

 

מיטב ד"ש ושירות "מנג'ר"

מיטב ד"ש מציעה ניהול תיק השקעות דיגיטלי, כאשר אפשר לצאת ולממש את הרווחים מתי שיתחשק לכם.

המינימום להצטרפות נמוך במיוחד – 25,000 שקל בלבד, או יותר, כמובן.

את התיק והכסף שבו ינהל עבורכם מנהל השקעות מקצועי מטעם מיטב ד"ש.

כשבמיטב ד"ש אומרים שמדובר במוצר דיגיטלי, זה בגלל האפשרות לעקוב באופן שוטף אחרי תיק ההשקעות שלכם באינטרנט. אם יש לכם מעט כסף זמין בפיקדון בבנק או בחשבון העובר ושב שלכם – אין בכך שום הגיון.

הריביות שאתם צוברים נמוכים מאוד, הכסף שלכם לא מנצל את עצמו כמו שצריך. בהחלט כדאי אם יש לכם סכום שעולה על 25,000 להצטרף לשירות מיטב ד"ש מנג'ר ולהתחיל להנות מתשואות יפות הרבה יותר.

התיק שלכם יושקע באמצעות פיזור של עשרות ניירות ערך כך שהכסף שלכם דיי בטוח, הסיכון מפוזר מאוד.

לתיק קטן שמושקע באופן כזה יש יתרונות נוספים גם מאחר והוא מושקע דרך קרן נאמנות: הוא מפעיל אירוע מס אך ורק פעם אחת בזמן מימוש הקרן, ולא בכל מכירה של כל נייר ערך ובה רווח בתיק, כך שאתם נהנים ממס דחוי ולא משלמים אותו באופן שוטף בחתיכות קטנות.

הכסף כאמור ניתן למימוש בכל רגע נתון כרצונכם, תוך כמה ימים מרגע שהגשתם בקשה, הכסף יופיע לכם בחשבון הבנק.

מצטרפים אונליין, לא צריך לחתום פיזית או להגיע לפגישה, ואפשר להתעדכן בכל רגע נתון מה קורה עם התיק והתשואות שבו ברשת מכל מכל מחשב או מכשיר נייד.

אתם מקבלים פרטי כניסה לאזור אישי באתר של מיטב ד"ש ובאפליקציה של מיטב ד"ש, נכנסים ובודקים מה קורה עם הכסף שלכם. אם אתם לא מהעוקבים הנלהבים, מיטב ד"ש בכל מקרה תעביר לכם דו"ח מסכם מעודכן כל כמה חודשים.

במיטב ד"ש מדגישים את ההבדל בין תיק השקעות רגיל לתיק השקעות דיגיטלי – התיק מנוהל בדיגיטל וזו חלק מהסיבה למה אפשר להשקיע עם סכום כל כך קטן.

תיקי ההשקעות הסטנדרטים ה"רגילים" יותר מנוהלים רק החל מ-300,000 שקלים.

זוהי ההזדמנות של משקיעים עם מעט כסף להנות מהיתרונות שבחברה גדולה ויציבה כמו מיטב ד"ש.

את הכסף שלכם ינהלו מנהלי השקעות מקצועיים בשילוב צוות מחקר וניתוח, אך לא ברור לגמרי מהמידע שמיטב ד"ש מפרסמת לציבור האם כח האדם והצוותים שמנהלים תיקי השקעה רגילים, של מאות אלפי שקלים, הם אותם צוותים ואנשים שינהלו את תיק ההשקעות הקטן שלכם.

הניחוש שלי הוא שלא… בכל מקרה, לא תצטרכו להשקיע יותר זמן בניהול התיק בעצמכם, ולא תצטרכו להתעסק בזה אם אין לכם ידע – המומחים של מיטב ד"ש יעשו את זה עבורכם גם כאשר מדובר בתיק קטן עם קרן של כמה עשרות אלפי שקלים בודדים.

במיטב ד"ש תמלאו שאלון השקעות לפני ההצטרפות כמשקיעים, ובו שאלות שמטרתם ללמוד אתכם, את ההעדפות שלכם ואת הרצונות שלכם כמשקיעים. לאחר מכן יבנה עבורכם תיק ההשקעות, תוך כדי התאמה לשאלון שמילאתם.

רוצים ללכת על הקצה? רוצים להיות משקיעים סולידים? ההחלטה היא שלכם.

בשאלון תישאלו לא רק לגבי סיכון רצוי (לעומת, כמובן, הגדלה פוטנציאלית ברווח יחד עם הסיכון), אלא גם לגבי כמה אתם גמישים בהשקעה שלכם, כמה ידע וניסיון יש מאחוריכם עם שוק ההון, ועל פי המידע הזה התיק שלכם יבנה.

את מבנה התיק בהמשך הדרך תוכלו לשנות אם תרצו, אם בא לכם לשנות את רמת הסיכון או אופי התיק – אתם יכולים.

 

כמה זה עולה לנהל תיק השקעות קטן דרך שירות מיטב ד"ש מנג'ר?

העלויות די משתנות לפי גודל התיק, אבל דבר אחד מדגישים ומתגאים בו במיטב ד"ש: תשלמו אך ורק דמי ניהול בהתאם למחירי השוק של דמי ניהול, ולא תוסיפו עמלות מכירה, עמלות קניה, או כל עלות נוספת כחלק מההשקעה שלכם.

על דמי הניהול אתם כמובן מוזמנים ויכולים להתמקח מול מיטב ד"ש, ואם יש לכם הצעה מחברה אחרת בעלת שם ומוניטין דומה, מיטב ד"ש יעשו כמיטב יכולתם להשוות את המחיר אם לא אפילו להביס אותו.

 

עד כאן הנתונים היבשים, עכשיו, קצת מעבר…

למיטב ד"ש יש מוניטין ושם שהולך לפניהם כבר עשרות שנים. ניסיון כל כך ארוך הוא פקטור רציני, וותק הוא גורם מכריע מאוד כשמדובר בבחירת בית השקעות.

מדובר במעצמה שהוכיחה את עצמה כיציבה ואיתנה גם בזמן המשבר הכלכלי בשנת 2008, גם דרך תקופת הקורונה.

לא משנה עד כמה תפזרו סיכונים ותיק ההשקעות שלכם יהיה סולידי, אירועים בלתי צפויים עשויים להוביל את תיק ההשקעות שלכם להפסדים כבירים, ואם אתם עובדים מול מנהלי השקעות של חברה יציבה, חזקה ומנוסה – יש פחות סיכוי שזה יקרה.

אתם לא אמורים לפחד רק ממפולות בתיק ההשקעות, אלא גם פספוס הזדמנויות כמובן, ופה הוותק באמת משחק תפקיד.

בחברה ותיקה כמו מיטב ד"ש יש מנהלי השקעות ותיקים ומנוסים, שיודעים לזהות הזדמנויות כאשר אלו נקרות בדרכן, ולהשקיע את הכסף שלכם במקומות הנכונים.

במיטב ד"ש מסתמכים בעיקר על מחקר וניתוח נתונים ומגבים את ההחלטות בנתונים ומידע חי, ופחות על תחושות בטן, כדי לצפות מגמות, עליות וירידות כמה שיותר זמן מראש ולהתאים את ההשקעה שלכם בהתאם.

 

פסגות עם השירות "פסגות פרו"

פסגות פרו הוא שירות השקעות באמצעות קרנות נאמנות, דומה לשירות מיטב ד"ש מנג'ר במאפייניו הבסיסיים. רף המינימום להשקעה הוא נמוך יותר אפילו מזה שבמיטב ד"ש – 20,000 שקלים בלבד ואתם יכולים להפוך להיות משקיעים.

גם בפסגות השירות מבוסס דיגיטל ותוכלו לראות את כל ניהול הכסף ולעקוב אחר ההתנהלות והתשואות באמצעות האפליקציה של פסגות או במחשב באתר של פסגות דרך האזור האישי שלכם שאליו תכנסו. הכסף – נזיל וזמין לשירותכם בכל רגע לבקשתכם.

 

השאלון האישי של פסגות

גם בפסגות יגישו לכם במועד ההצטרפות שאלון היכרות רחב היקפים שבאמצעותו יוכלו להבין בפסגות איזה מן סוג של משקיעים אתם. פסגות ירצו לדעת קצת מידע עליכם, על המשקיעים שאתם רוצים להיות, רמות הסיכון שאתם מעוניינים בהם, מהי מטרת ההשקעה ולכמה זמן אתם מתכננים להשאיר את הכסף מושקע.

לפי התשובות שתספקו יבנה לכם תיק השקעות.

השאלון של פסגות נראה קצת יותר יורד לעומק ומקיף משל מיטב ד"ש, אבל זה לא באמת אומר שיש הבדל בין שתי החברות האלו מבחינת השאלון, כי בסופו של דבר השאלה האמיתית היא האם כל המידע מהשאלון מעובד עבור בניית התיק, וכמה השאלון משפיע על בניית תיק ההשקעות שלכם. סך הכל ההבדלים בשאלון מאוד מינוריים ונראה שבשתי החברות יש מנוע (ממוחשב) שיתאים לכם תיק השקעות בהתאם לתשובות שתספקו בשאלון.

כל אדם שיש ברשותו 20,000 שקלים יכול להצטרף לשירות ההשקעות פסגות פרו ולהתחיל להשקיע.

כל אדם עם סכום נמוך שכזה יכול לשלוף אותו מהפקדונות בבנק או מהעובר ושב שלו, ולהתחיל לנצל את הכסף כדי ליצור כסף נוסף.

ההרשמה לשירות היא מקוונת, השאלון הוא מקוון, ולאחר מכן תתנהל שיחת טלפון בינכם לבין מנהל השקעות מטעם חברת פסגות, שבה הוא יסביר ויענה על שאלות.

מאותה נקודה, המשך השירות היא באמצעות מעקב אונליין כמובן.

חברת פסגות היא חברת השקעות גדולה בעלת שם טוב ומוניטין חיובי בקרב הציבור. היא שרדה את המשברים הכלכליים האחרונים ומציגה חזית יציבה מול הציבור.

 

אז מי לוקח – פסגות פרו או מיטב ד"ש מנג'ר

בגדול, יש 2 הבדלים בין השירותים, אחד ממש קטנטן ואחד הוא לשיקולכם. הראשון הוא הסכום המינימלי להשקיע. אם יש לכם פחות מ-25,000 שקלים להשקעה אבל לא פחות מ20,000 שקלים להשקעה – האפשרות היחידה שלכם היא פסגות, שמציבה רף מינימלי נמוך יותר להתחלת ההשקעה הקטנה. אם יש לכם 25,000 שקלים ומעלה – שתי החברות הן אופציה רלוונטית מבחינתכם.

לשתי החברות יש שאלון היכרות אונליין כדי לבנות תיק השקעות שיתפר במיוחד לפי הצרכים והרצונות שלכם, והסיכון אותו תרצו לשלב.

תהליך ההצטרפות, הניהול והמעקב אחרי שהפכתם למשקיעים הוא אונליין בשני המקרים.

בסופו של דבר – הכל מתנקז לכיוון המחיר והתפיסה שלכם – איפה מנהלי ההשקעות טובים יותר, אחראים יותר, ויניבו תשואות טובות יותר על הכסף שלכם.

מאוד קשה לקבוע – אני מציע שבשיחה טלפונית מול החברות, בזמן שאתם מנסים להתמקח על דמי הניהול ולראות איזו חברה תציע לכם מחיר טוב יותר, תחפרו לנציג גם לא מעט בנוגע למנהלי ההשקעות, מי הם ומה הם בדיוק, ותנסו להתרשם בידיים של מי הכסף שלכם בטוח יותר וייצר יותר תוצאות עבורכם. כמובן, אתם יכולים גם בסופו של דבר להחליט כמוני שהשירותים דומים מידי ולהסתמך בעיקר על המחיר שתקבלו – זו גם אפשרות ראויה וטובה.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא

השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם

כתבות נוספות בנושא